måndag, april 27, 2009

Confession

Jag smyger runt på bloggarna och tassar på tå för att inte upptäckas. Gömmer mig bakom internets anonymitet där jag inte behöver lämna en kommentar om jag inte vill. Jag läser massa olika bloggar och inte bara inom en genre. Faktum är att jag läser mer bloggar som drivs av tjejer än vad jag läser bloggar av killar.

Girls

Kanske är vi killar sämre på att skriva och driva en blogg som andra läser eller så beror det på kön och att det är mer tjejer som läser bloggar än killar. Många av mina killkompisar bloggar inte. De vet knappt vad en blogg är. Ibland skrattar de åt att jag skriver blogg men jag bryr mig inte. De förstår helt enkelt inte och de har aldrig varit särskilt intresserade av att skriva.

Write

Nu kommer min bekännelse. De bloggar jag läser som är stora är Kenza (ÅHH NEJ EN MODÉBLOGGARE), Tyra (ÅHH NEJ EN MODELL), Izza (ÅHH NEJ EN ICKE PRYD TJEJ) och Nevnarien (ÅHH NEJ EN PHOTOSHOP OCH FOTONÖRD). Jag tycker inte det är något speciellt. Jag gillar att läsa om och se filmer/dokumentärer om framgångsrika människor. Bara det är inom ett område jag tycker verkar intressant.

My confession

Jag läser många fotografers bloggar. Flera av dem är folk jag känner, andra är kollegor till dem och vissa totala främligar. Vissa jobbar på nationella och internationella företag som säljer bilder till alla de stora tidningarna medan andra fotar för att det är roligt. För mig är det intressant. Alla är vi intresserade av olika saker.

Olika intressen

2 kommentarer:

Malin sa...

jag som trodde att min blogg var STOR eller i alla fall viktig =) kram

Jay sa...

Bara för att den inte omnämns så betyder det inte att den inte är viktig.