tisdag, april 21, 2009

Bekräftelse

Något vi alla söker hela tiden är bekräftelse. Det spelar ingen roll vem man är och vad man har för jobb eller liv. Du söker hela tiden bekräftelse och det gör jag med. I allt jag har på mig, mina artiklar, utbildningar, saker jag gör och till och med bloggen jag driver.

Seeking

Vi kan förneka det så mycket vi vill men förr eller senare så kommer det där behovet av bekräftelse. Det ligger i vår natur. Alla vill känna sig uppskattade och bra på det de gör. När jag var inne på tidningen igår så berättade chefen om hur mycket han hade uppskattat mina artiklar och min påhittighet. Att redigeraren hade skrattat gott när han hade läst en speciell del i en av artiklarna för han tyckte det var bra och roligt. Sånt uppskattar jag och det är hela poängen med artiklarna jag skriver.

Laugh

De ska inte vara så allvarliga jämt utan jag skriver gärna med en skämtsam ton. Om de sen gillar det är det ännu bättre. Tidningen gör det och läsarna likaså. Det är bekräftelse för mig. När människor säger att det jag gör är bra blir jag stolt och nöjd med mig själv.

Bekräftelse

Vissa fotar, gör illustrationer, bantar, är modell eller driver Sveriges tråkigaste blogg. Alla söker de bekräftelse på något vis. Vissa lyckas bättre än andra men så är det med allt. Det finns alltid någon som är bättre än dig och om du är bäst ett år så är det någon annan som tar dig året efter. Det går alltid att bli bättre. När man är bra och blir bättre får du bekräftelse. Bekräftelse är vår drivkraft.

Power

Det här inlägget blev inte lika bra som jag hade önskat mig but hey, ingen är perfekt. Alla blir bättre så även jag. Vad är du bra på? Vad önskar du att människor såg hos dig? Vad gör dig glad?

Happy

2 kommentarer:

nevnarien sa...

Undrar om man kan bli bättre utan bekräftelse? Eller det borde i alla fall vara svårare och ta längre tid. För så mycket som jag lärt mig och så mycket som jag utvecklats under min bloggtid, har jag då aldrig gjort. Undrar vad jag hade sysslat med utan den.. om jag ens vågat tro på att jag är så pass bra som jag är?

Fast å andra sidan.. så hade jag aldrig bloggat om det jag bloggar om.. om jag inte vetat att jag varit bra på det ;)

Intressant inlägg.

Jay sa...

Bra fråga faktiskt. Jag tror du har rätt. Jag tror du fortfarande hade sysslat med det du gör men kanske i mindre skala och sen hade du kanske inte kommit lika långt som där du är nu. Men det ska vi inte spekulera i tycker jag.

Du är riktigt duktig på det du gör Elin. Det vet du att jag tycker.