torsdag, april 16, 2009

Svar på tal

Jag lovade David att komma tillbaka om ämnet med skönhetsideal och det faktum att jag bara kritiserar Dennis. Jag ska sluta med det för nu ska jag kritisera David också. När jag först såg Davids blogg trodde jag att det var en form av ironi. Det verkar som att jag har fel och att han faktiskt är seriös med sin blogg. Då har vi ett bevis på att Dennis faktiskt har dåligt inflytande över människor då David själv skriver att han får sin inspiration från honom.

Ingen ironi

Kanske var det bara jag som inte såg att det var en seriös blogg. I vilket fall som helst avråder jag er starkt från att följa någon av de två.
Nu över till skönhetsideal i stort. Aftonbladet har sina träningsguider och hur du snabbast går ner i vikt. Jag tycker att träning är bra om man håller det på en rimlig nivå och vikten likaså. Kolla ditt bmi och avgör sen. Det är väl något Sveriges största tidning är dåliga på, att informera om bmi och så vidare.

Bmi

Fetma är även det ett problem givetvis och det kan bero på sjukdom (smala människor kan också ha en sjukdom). Men framförallt är det ett i-landsproblem. Vi har det helt enkelt för bra här i västvärlden (många av oss i alla fall). Så jag håller med om att fetman inte heller är bra utan ett mellanting vore väl att önska. Samtidigt är alla människor olika och kanske behövs både de smala och de lite större för att vi ska må bra som människor. Vilka skulle vi annars jämföra oss med?

I-landsproblem

Frågan är givetvis sjukt svår att svara på och det finns både fördelar och nackdelar med detta. Det är inte så enkelt som att säga att tjocka människor inte ska finnas till eller att smala människor inte får finnas till. Ett svar får ni nog inte från mig för så vis är jag inte att jag kan svara på det. Det enda jag kan ge er är min åsikt och det är, för att svara på Davids fråga, aftonbladet är inte alltid så bra, människor som har ett bmi som säger att de är underviktiga är inte bra och tvärtom för de större.

Några mer frågor?

Inga kommentarer: