söndag, april 12, 2009

Humblebee

En humla störde min sömn imorse när den flög över rummet i jakt efter en utgång. BzzzZzZzz lät den. Jag tänkte låta den flyga som den ville och la mig för att somna om. Det dröjde inte länge förrän BzzzZZzzzZ:andet kom närmre. Så nära att jag tyckte att humlan landat i mitt hår. Satt han där? Det kändes så. Jag rufsade till med handen och iväg flög den.

BzzZZZZzZ

Minuten senare hör jag igen hur den närmar sig men är så trött och ligger därför helt still och ignorerar min plågoande. Efter en liten stund hör jag hur vingarna tystnat och att den satt sig någonstans. Jag öppnar ögonen och där sitter den på min kudde. Rakt framför ögonen på mig. Rädd som jag blev drog jag iväg kudden och humlan med den. Vart han sedan tog vägen har jag ingen aning om. Det enda jag vet är att han flög sin väg efter det.

Fly little humblebee, fly

Inga kommentarer: