måndag, april 27, 2009

Ångestfylld vecka

Ännu en vecka. Varje gång en ny vecka börjar kommer paniken krypande och jag känner ett hat mot att gå hemma. Det har aldrig riktigt varit min grej om jag säger så. Rastlöst vankar jag omkring och sliter på parkettgolvet. Det bildas snart en liten stig där jag går i trät så alla kan se precis vart det är jag går.

Walking

Utanför mitt fönster är det en fågel som skränar och helst av allt skulle jag vilja ta en luftpistol och skjuta ner fanskapet. Men jag gör det inte för jag har annat att tänka på. Sen har jag inte någon luftpistol heller.

No gun

Det enda bra med den här måndagen är att tidningen med två av mina texter kom ut idag. Texter betyder pengar och pengar betyder överlevnad och texter betyder även jobb. Jobb är något jag saknar just nu. Lite sådär panikartat vill jag ha ett jobb. Det går inte bra. De säger att det är någon finanskris i världen. Jag tror de ljuger för mig.

panic

Jag funderar på att göra en konstig sak varje dag den här veckan. Frågan är bara vad. Vad som helst för att få tiden att gå. Jag har planerat en liten stund av den här dagen men frågan är vad jag ska göra när det är klart. Dygnet har 24 timmar och i ren förskräckelse lär sängen locka. Varför vet jag inte. Eller så skriver jag meningslösa blogginlägg ni kan roa er med.

What to do

Inga kommentarer: