tisdag, april 14, 2009

Kändisfest nästa

Jag tror jag börjar få lite storhetsvansinne över bloggen nu. Det kommer en massa personer från ingenstans som kommenterar och helt plötsligt så tror jag att min blogg är bra. Vad hände med mina tre trogna läsare? Har jag förändrats för dem? Är jag som de där artisterna som det var roligt att lyssna på för att de inte var kända. Vad händer nu då? Överger de mig för någon okänd talang där ute?

Storhetsvansinne

Nu sitter jag och funderar på om jag ska fråga Armani om de vill ge mig kläder och smycken i utbyte mot ett blogginlägg eller två. För nu är jag ju känd helt plötsligt. Väntar redan på min första inbjudan till någon blogg- eller kändisfest. Vilket som fungerar. Kanske blir jag årets bloggare. Tänk vilken grej. Sveriges, i särklass, tråkigaste bloggare får ett bloggpris. Finns det inget blåbärspris? Något pris för sämsta bloggaren? För jag har inte fått något.

No price for me

Istället för tre läsare har jag säkert, öhhm, det dubbla kanske. Det här är en stor dag för mig men förmodligen kommer jag leva i förnekelse och hävda att ni fortfarande är tre. Vill trots allt ha kvar fötterna på jorden. Man vill ju inte sväva iväg och tro att man är något. Det går inte i Sverige. Jantelagen, ni vet.

Denial

Inga kommentarer: