fredag, april 03, 2009

Kenza är en dålig förebild

Det finns många stora bloggare där ute i cyberspace och flera av dem, tycker jag, är bra förebilder för unga människor. De största bloggarna drivs oftast av tjejer som skriver en modeblogg. Störst i Sverige är förmodligen Kenza (uttalas Kinsa om jag inte minns fel) med cirka 50 000 unika besökare per dag.

Kenza

Jag har inte läst mycket av hennes blogg så men har kikat nu de tre senaste veckorna. Är medveten om att det är väldigt kort tid för att egentligen skapa mig en bra uppfattning om henne och hennes blogg men jag uttalar mig om det nu ändå.

Speak

Innan jag skriver detta så måste jag ändå säga (fan vad snäll jag är helt plötsligt) att jag inte har något emot Kenza annars. Men jag tycker det är synd att hon röker. Hon är en förebild för många ute i Sverige och det är säkert flera av hennes läsare som tycker att det är mer okej att röka för att hon gör det. Jag tycker det är synd att hon påverkar dem till något som jag vet inte är bra.

Inte bra

Jag tror mig ha läst att hon slutade med rökning men nu såg jag att hon rökte igen. Vet inte varför hon börjat igen men jag tycker hon borde fundera på vad hon sänder ut för signaler till hennes läsare. Hon påverkar oerhört många människor genom sin blogg och det tror jag hon är medveten om. Synd att hon inte visar det på ett bättre sätt.

Show it

Jag tycker det är synd att hon förstör för sig själv och så många andra genom att göra det hon gör. En liten cancerpinne som är så dålig. Varför förstår inte människor det? Folk börjar inte med rökning för att det är gott direkt. De tvingar sig till det i början. Varför tvinga sig att gilla något som är äckligt? Förstår inte det.

Cancerpinne

Inga kommentarer: