torsdag, april 02, 2009

Poppis

Jag kan väl inget annat än säga att jag är populär just nu. Tidningen vill att jag ska jobba häcken av mig för deras skull. Väldigt kul givetvis. Sen att jag inte hinner/orkar göra det samtidigt som jag försöker jobba på ångestfabriken och sen ha ett liv gör det inte helt lätt. En liten balansgång kan man väl säga.

Balansera försiktigt

Idag har ångestfabriken ringt mig två gånger och det med mindre än två timmars mellanrum. Först ringde de för att se om jag kunde jobba i eftermiddag vilket inte fungerade då det är jobb för tidningen hela dagen. Nu ringde de igen för att se om det fanns möjlighet att kalla in mig imorgon istället. Denna gången offrade jag mig för laget och sa att det gick. Vet inte om jag hinner skriva klart alla texter idag men hoppas på det så det blir lite ledigt imorgon efter ångestfabriken.

Vart tar tiden vägen?

Ibland önskar jag att dygnet hade några extra timmar så man skulle hinna med allt man vill och måste göra. Det går tyvärr inte men det går alltid att önska. Nu ska jag fortsätta skriva. Har en del att göra som ni märker.

Ge mig tid

Inga kommentarer: