torsdag, oktober 09, 2008

Gå itu

Ibland går inte saker som man vill. Det gör helt tvärtemot mot vad man vill att det ska göra. Jag undrar hur jag kan göra det lättare att antingen få saker att gå min väg eller lättare ta besvikelsen när det inte gör det. Någon som vet hur jag kan göra för att det ska gå lättare? Eller att lyckas bättre?

Sometimes

Tv-stjärna? Nej, inte i år i alla fall. Även om de gärna ville ha med mig så gick det inte in i tidsschemat. Istället får jag en annan roll. En roll mer i skymundan.Hemskt ledsen är jag inte över det. Men samtidigt kanske det är ännu en sak som går emot mig. Som inte går som jag vill. Som det är nu är det ett flertal saker som inte gått som jag velat sen jag kom hem från Island. Jag tror att Island kastade en förbannelse över mig. För ända sen jag kom hem därifrån har allt gått åt helvete. Desperat försöker jag hålla det samman, från att inte gå i kras. Allt jag trott på. Allt jag planerat.

Curse

Vad jag ska göra åt allting vet jag inte. Ibland är det inte jag som sitter på lösningen. Andra personer gör det. Inte jag. Själv står jag utanför fönstret och tittar in. Undrande, tvivlande, skräckslagen, hoppfull och försiktig. Vill inte krossa fönstret. För vem vet vad som händer då. Kanske något värre än vad som skulle hänt om jag inte krossade fönstret. Så där står jag. Med en glasruta emellan mig och vad som komma skall. Jag kan bara titta. Stå där och se dum ut. Med skakande ben och ett ostadigt sinne. Men fortfarande hoppfull.

Inga kommentarer: