fredag, oktober 24, 2008

Give me a sign

Jag hade lite tankar och funderingar igår som sagt. Vissa saker kom ut igår och jag började tvivla....på mig själv. Frågor som: duger jag som journalist, är det här det jag vill/kan syssla med, skriver jag bra? Och en del andra frågor dök upp. Det som utlöste dessa frågar var en kommentar från en av cheferna på tidningen jag var igår. Jag frågade om den nya killen. Vem det var och vad han hade för bakgrund och framförallt vad fan han gjorde där.

Give me some answers

Svaret var enkelt och kort. "Han är en jävligt duktig skribent" var svaret jag inte ville ha men fick. Han fick jobb där som frilans när jag själv inte hade fått ett uppdrag från dem på år och dar. Vilket gjorde mig oerhört besviken. Om han var den duktiga skribenten, vad var jag då? Den dåliga? Alla gillar mig på tidningen. Det vet jag med säkerhet. Men det är en skillnad på att vara omtyckt och duktig på det du gör.

Skribent

Chefens ord fick mig att börja fundera på om jag var dålig. Eller om det är något annat. Är det min brist på erfarenhet som gör att jag inte kan få ett jobb eller för att jag helt enkelt är för dålig? Hela mitt liv har jag kämpat för att bli bra på något. Duktig. Om inte journalistiken är det, som jag har velat syssla med sen barnsben, är det jag är ämnad för. Vad är då det jag söker? Jag vägrar finna mig i att jag inte duger till något annat än en simpel maskinoperatör på ångestfabriken (vilket jag kommer ta upp senare)(no offense maskinoperatörer). Anser mig själv vara ämnad för något större. Inte något sånt. Vill bli framgångsrik och respekterad inom mitt arbetsfält. Lite som en viss S Blank på bladet. Han är oerhört respekterad och kunnig.

Give me the knowledge

Vad ska jag göra för att uppnå detta?

Ge mig ett tecken.

Någon.

Vem som helst.

Inga kommentarer: