onsdag, oktober 22, 2008

Svar

Alltså igår blev jag lite glad. Kanske inte för att det var något positivt som hände som förändrade saker för mig. Men samtidigt var det något jag uppskattade. Jag har sökt väldigt många jobb. Vissa är jag inte ens kvalificerad för. Vem bryr sig? Inte jag i alla fall. Om jag har lite flax kommer jag in ändå. För att jag är en förjävla bra medievetare.

Medie what?

Igår fick jag i alla fall ett svar från ett företag där jag sökt jobb. Ett negativt svar men jag blev glad ändå. För jag fick ett svar. Många bryr sig inte ens om att skicka ut ett standardsvar. Det kan vara bra om jag får veta om jag fortfarande är aktuell för jobbet eller inte. Vilket i vissa fall kan ta väldigt lång tid att utröna. Detta företaget var i alla fall snälla och skickade ut ett nej.

Good for them

Inga kommentarer: