lördag, oktober 18, 2008

Situation under control?

Det har gått fyra månader sen jag slutade skolan. Två av dessa månader har jag jobbat på ångestfabriken. En av dem har jag varit på Island. En har jag varit hemma. Vad har jag egentligen åstadkommit? Ingenting. Det känns tungt. I en värld som min ses det som ett misslyckande.

Failure

Sen jag lämnade Sveriges gränser har det mesta i mitt liv gått fel. Island visade sig vara en återvändsgränd. Vände om hemåt efter en månad men bestämde mig redan efter en vecka. Det känns som att den där ön är ett sjunkande skepp i fler bemärkelser än en. Jag har fortfarande inte fått över mina pengar från jobbet vilket gör mig arg. Lider med de som är kvar där.

Iceland

Väl i Sverige slog det ena dåliga beskedet efter det andra hål på min illusion jag levde i. Jag tänker inte berätta om allt men några saker ska jag dela med mig av. Vart ska jag börja? Jobb kanske. Som ni alla vet har jag inget jobb just nu. Det tär på mig något fruktansvärt. Jag hatar att inte ha något att göra eller något jobb att gå till. Utan jobb blir min fritid mycket större vilket jag inte alls gillar egentligen. Den största nackdelen med att inte ha något jobb är att jag inte har några större pengar att röra mig med varje månad. Jag söker jobb högt och lågt, till vänster och höger men får inget. Är det mig det är fel på eller arbetsgivarna som inte ser min oerhörda potential?

Give me a job please

Återvändsgränden på Island och det faktum att jag inte har något jobb kombinerat med lite annat gör att jag just nu mår dåligt. Rent psykiskt. Varje kväll ligger jag och tänker på vad jag kan göra för att förändra situationen jag är i. Får olika svar varje gång mörkret faller och John Blund knackar på. Något jag också finner oerhört frustrerande. Det enda jag vet just nu är att jag mår oerhört dåligt över situationen jag befinner mig i. Vissa säger att några bara vill vara hemma och lata sig. Jag är verkligen inte den personen. Om jag förblir sysslolös i en till två månader till kommer jag bli galen. Får jag inget jobb under den tiden och inte kan hitta något att sysselsätta mig med tills dess att jag får ett jobb kommer jag vara ett nervvrak. Det är något som är säkert.

Wreck me

Utöver ovan beskrivning av min situation finns det annat som påverkar mig givetvis. Detta håller jag dock för mig själv. Sen skulle det bli alldeles för långrandigt att skriva här.

Longrandy

Inga kommentarer: