tisdag, oktober 28, 2008

Årets sko

Vissa har dagens outfit, påpekade en vän till mig. Jag däremot har årets sko. Vilket är ovanligt i sig. Sen är jag kille och då blir det än mer ovanligt. Killar driver oftast inte modebloggar. Speciellt inte som jag gör. Varje år ska jag nu försöka komma med en årets sko. Eller årets outfit. Det vore väl mäktigt?

Powerful fashionblogger

Varför komma med en dagens outfit som är något du förmodligen haft i garderoben ett tag och sen kombinerar med andra plagg. Det känns väldigt mycket som att personerna ifråga söker bekräftelse och vill att folk ska påpeka hur snygga de verkligen är. Som att de inte redan visste det. Nu ska de dessutom bli avgudade för deras utmärkta smak som är som alla andras egentligen. Bara det att alla inte har råd att köpa kläderna eller inte har tillgång till samma butiker som modebloggarna.

Fashion

Men nog om modebloggarna. Dem är säkert snälla. Kan man hoppas. Nu mina vänner behöver ni bara vänta ett år till (kanske två) på nästa års skor). Det lär väl dyka upp en årets outfit också kanske. Om jag orkar. Jag vill att folk ska tycka att jag är sjukt snygg jag också förstår ni. Därför ska jag fota mig själv i de finaste kläder jag har för att kommentarerna ska strömma in. Vilket de inte kommer göra. Men ändå.

Inga kommentarer: