måndag, oktober 27, 2008

Mål

Jag skrev igår att jag nog aldrig kommer bli nöjd. Ska utveckla det nu så ni förstår vad jag menar. Inte gå in på detaljer men förklara vad det är jag vill och ska göra i stora drag för er.

The bigger picture

Jag har tidigare sagt att jag ska erövra världen. Det ska jag också göra. På mitt sätt. Mitt sätt att erövra världen innebär många olika saker. Det innebär att mitt namn kommer, förr eller senare, bli känt över hela världen. Detta innebär inte nödvändigtvis att det är mitt mål i första hand. Men det jag vill göra kommer innebära denna för-/nackdel.

Famous

Ska också resa jorden runt för att se saker. Det är nog det lättaste målet av alla. Att kunna resa varje år till ett eller två ställen för att utforska dessa länder och kulturer. Jag gillar inte att flyga men jag gillar att utforska och lära mig nya saker. Om jag gör det själv eller tillsammans med någon annan spelar ingen större roll. Huvudsaken är att jag får se världen innan jag dör.

Travel around the world

Jag har skrivardrömmar som alla vet om. Ska skriva artiklar och böcker innan jag dör. För stora tidningar och förlag. Det är det jag drömt om praktiskt taget hela mitt liv. Skrivandet är mitt syre och det är vad som flyter runt i mina ådror. Det är helt enkelt en del av mig precis. Utan det är jag inte jag - utan något annat. Om jag inte får skriva blir jag halv.

Write me a poem

Vad är det mer för planer jag har. Just det ja. Jag ska flytta. Till Stockholm. Göteborg. Eller Malmö. Okej, inte Malmö men väl Lund. Samma sak, enligt mig. Inte enligt malmöbor. Jag ska till en större stad och det vet praktiskt taget alla som känner mig. Jag har en tidsplan för det. I nuläget är jag inte nära det målet men det är absolut ingen omöjlighet.

Move me baby

Inga kommentarer: