lördag, oktober 11, 2008

Wrong, do right

Det är skumt vad man tänker mycket när man har för mycket tid att göra av med. Då blir det tankar mellan himmel och jord. Du går igenom gamla misstag. Nya misstag du gjort på sistone. Vad var det som gick fel. Vad kunde du gjort bättre.

Go at it again

När jag tänkt på sakerna jag gjort fel, och saker jag inte ens tänkt på att jag gjort fel, blir jag arg på mig själv. För jag gör fel. Vissa saker gör jag mot andra och det är speciellt ett misstag jag upprepar gång på gång. När vissa saker går emot mig skyller jag på andra. Vilket är en väldigt ful (o)vana. Det kan vara allt från småsaker till större saker. Kanske är jag rädd för ansvar.

Doing it wrong

Samtidigt har jag insett saker. Saker jag vill och vad jag behöver ändra för att nå det. Ibland är det bra att stanna upp och tänka. Denna gången är det inte det roligaste sättet att behöva stanna upp och tänka på bara. Samtidigt får jag aldrig välja situation när jag ska stoppa mitt liv för en liten stund och tänka. Nu behövde jag verkligen göra det. För jag gör oerhört mycket fel just nu.

Time to think

Nu är det till att förändra mig till det bättre. På mer plan än ett. Jag ber om ursäkt till alla jag sårat genom att jag gjort som jag gjort. Speciellt dig. Jag skäms för mig själv för att ha gjort det. Förlåt mig.

Level One

Inga kommentarer: