måndag, april 06, 2009

Jag lutade mig mot min journalistiska ådra

Var på möte med tidningen tidigare idag. De var nöjda med min leverans och ärligt talat hade jag inte väntat mig något annat. Fick genast mer jobb och det var väl rätt väntat egentligen. För vem kan inte ha användning av mig på sin tidning? Synd bara att de stora tidningarna inte förstått det än. Det kommer en dag för det också ska ni se.

Följ med på det äventyret också

Jag är ändå lite missnöjd med min leverans. Trots att de var helnöjda så var inte jag det för det blev inte den där extra ansträngningen jag ville ha. Istället lutade jag mig lugnt bakåt i soffan, tog på mig en filt och gjorde en halv ansträngning till att göra något bra. Det blev bra men inte så bra som det kunde blivit. Jag lutade mig mot min journalistiska ådra. Min lärare från högskolan hade blivit besviken.

Ansträng dig

Han hade tittat på mig med bister min och skarp blick och sen sagt "var det här det absolut bästa du kunde göra?". Jag hade skamset tittat ner på mina fötter och skakat på huvudet samtidigt som ett litet "nej" hade krupit fram. Jag kanske ogillade min lärare under tiden han försökte lära mig något men nu har jag en annan respekt för honom. Han har jobbat inom området hela sitt liv och det är alltid en respekt med det. En dag kommer jag vara större än vad han är och har varit inom yrket.

No joke

Inga kommentarer: