onsdag, maj 13, 2009

Cash in, cash out

Jag vet knappt vad jag gett mig in på känns det som. Inte nog med att jag skulle vara med i styrelsen till organisationen jag pratade om tidigare utan nu pratas det om att sätta mig som ansvarig för pengaflödet. Kassör alltså.

Cash is king

Har varken sagt bu eller bä till det hela än. Min tanke var ju att köra ett tag i botten för att se hur det känns och är för att sen avancera i raketfart. Att binda upp mig direkt var inte min plan. Det är ett måste om jag säger att jag kan det.

Advance

Varför vill de sätta mig på den platsen de första de gör? Jo, för att jag har erfarenhet av styrelsearbete sen tidigare. Det har jag. Från min lilla bollklubb på gymnasiet. Det var den mest lättskötta föreningen jag någonsin stött på. Jag var grundare och enhällig diktator kan man säga. Det var enda sättet jag såg för att det skulle fungera. Alla kanske inte höll med mig men jag tror de flesta respekterade det till slut.

Förening

Inga kommentarer: