lördag, maj 23, 2009

Gomorra

Jag läser väldigt mycket och just nu blir det Gomorra. Hittills har jag kommit halvvägs och jag har faktiskt bara lovord att ge boken. Språket i boken är på ett sånt sätt att jag blir avundsjuk på honom. Jag vill också kunna skriva så. Det är många jag är avundsjuk på nu.

Gomorra

Jag satte mig lite på tvären för att den är (var?) så hypad. Till slut hittade jag den väldigt billigt i någon undanskymd bokhandel i en gammal stad. Började läsa den och fastnade snabbt i språket först och främst och sen handlingen. Båda delarna är riktigt bra men språknörden sätter språket i första rummet.

Language

Det här är ingen bokrecension men jag råder er till att läsa boken, trots att jag inte läst ut boken. Strunta i att den är hypad och läs den istället för att den är så otroligt bra. Jag lovar att ni inte kommer ångra er.

Regret

Inga kommentarer: