onsdag, maj 13, 2009

Work for him, not me

Tidningen ringde igår och frågade om jag kunde kolla en match på lördag. Självklart, sa jag och ännu ett jobb var bokat. Synd bara att tidningen är så liten att jag inte kan få ett heltidsjobb där.

Newspaper

En kompis till mig väljer just nu mellan att jobba och plugga i höst och det är på en tidning. Han pluggar redan men kan ta ett sabbatsår för att jobba. Jag är lite avundsjuk måste jag erkänna. Lite bitter kanske.

Bitter

Det jobbiga är att jag har mer erfarenhet, jobbat för större tidningar, mer kunnig (trust me I am) och är också en bättre journalist (trust me I am). Enda skillnaden är att vi bor i olika städer och han har praktiserat på den tidningen han har blivit erbjuden ett jobb på. En tidning jag inte jobbat för då givetvis. Inte någon praktik heller.

No job

Det hela känns väldigt surt. När man kämpar så förbannat och sen inte får något tillbaka. Samtidigt vet jag att man ska ha en hel del tur för att få ett jobb och det har han nu alltså. Tur att vara vid rätt ställe vid rätt tillfälle.

Lucky

Inga kommentarer: