måndag, maj 11, 2009

I have changed

För något år sen bestod de flesta i min vänskapskrets av tjejer. Jag hade de nära killkompisarna som alltid funnits där och förmodligen också kommer finnas där i framtiden. De var få killar men det var de som var närmast.

Friends

Tjejerna i min vänskapskrets har jag umgåtts mindre och mindre med över åren och varför vet jag inte. Eller jo, några orsaker har jag ju koll på. De är att jag börjat plugga på annan ort, skaffat tjej på annan ort, de har flyttat eller skaffat kille. Tiden har inte räckt till helt enkelt. Vi har haft en massa annat att göra.

Time

Nu har vi glidit ifrån varandra och det som var då är inte samma sak som det vi har nu. Förut var vi mer tighta och umgicks mer. Nu är det väl si och så med det. Jag har en del i att det inte blir mer men det har de också. Det finns ingen som är syndabock.

Black sheep

Vissa saknar jag mer än andra. Det finns speciellt en jag saknar lite extra. Vår relation förändrades radikalt när jag började plugga och då skaffade tjej. Varför vet jag inte riktigt. Sen har det blivit att hon har flyttat och skaffat kille på samma ort. Jag har aldrig pratat med honom vad jag kommer ihåg. Första gången jag träffade honom ignorerade han mig. Varför vet jag inte för jag hade och har aldrig gjort honom något. Jag tycker det är lite synd.

Too bad

När jag var som bäst vän med den här personen tror jag hon refererade mig som sin bästa killkompis. Då hade hon inte samma självförtroende som hon har idag. Jag tror att jag har en liten del i den ändringen. Att hon släppte vissa saker för att kunna gå vidare. Hon fick se att hon inte kom på andra plats för vissa och jag tror det ändrade lite av hennes sätt. Jag gillar den hon är idag men jag gillar inte det att relationen har förändrats. Idag pratar vi knappt om man ser till förut. Det är synd men det är väl livet antar jag.

Change

Inga kommentarer: