torsdag, maj 21, 2009

Inte alla hästar i stallet

När jag var på ångestfabriken igår och skulle sluta jobba var den en från nattskiftet som skulle byta av mig. Alla maskiner stod stilla för det var något fel på dem. Massa produkter låg i en låda och och hon som skulle byta av mig skulle givetvis köra dem för att sätta etiketter på dem. Vilket var idiotiskt då maskinen inte gick.

Idiot

Så jag började plocka bort produkterna för att det är det enda rätta att göra och sen förklarade jag för henne att maskinerna stod still. Då blev hon förbannad. Hon sa argt att den gröna lampan lyste (den gör det när det är okej att köra, men den gjorde inte det då) och det var därför hon började lägga på. Sen sa hon överlägset att hon faktiskt hade jobbat där i åtta år och visste hur maskinerna funkade.

Machine

Tydligen inte svarade jag då eftersom hon la på. För jag blev själv förbannad för vad hon sa. Jag är ingen nybörjare på jobbet direkt. Hon blev väl ännu mer förbannad men det struntade jag i då mitt skift slutade och hennes började. Efteråt fick jag reda på att hon inte har alla chips i påsen som några säger. På riktigt alltså.

Chips

Fick en bula på skallen också då jag slog i huvudet i en stor metallsak någon timme innan vi slutade. Det började blöda men det märkte varken jag eller mina arbetskamrater. Får väl skylla på trötthet och att det var lite mörkt. Jag märkte själv inget förrän jag skulle lägga mig och jag hade blod i håret. Men så kan det väl gå ibland kan man väl tycka. Men en bula har jag nu.

Bump

Inga kommentarer: