söndag, maj 24, 2009

Run like an idiot

Jag var ju ute och sprang förut. Väldigt korkat. Otroligt dumt måste jag säga nu i efterhand. Inte att jag sprang utan hur långt jag sprang. Det var nog det dummaste jag kunde tänka mig. Sist jag var ute och sprang så tänkte jag vika av och springa 9 km. Jag gjorde det inte då. Men idag. Ja då jävlar sprang jag.

Running

Jag började springa på den här vägen och efter ett tag tyckte jag att det kändes lite väl långt för att vara tre kilometer extra. Men sprang det gjorde jag för inte kunde man vända då. Efter väldigt lång tid hittade jag tillbaka till den vanliga sträckan jag brukar springa. Min vanliga väg på sex kilometer.

Kilometer

När jag kommer i mål efter lååång tid så kollar jag vad de olika färgerna betydde. Och tro fan att det inte fanns någon skylt som visade nio kilometer. Nej, nej. Det som fanns var sex kilometer och sen kom 15 kilometer. FY FAN säger jag. Längsta jag någonsin sprungit om man räknar bort fotbollsmatcher. Det lär kännas i veckan kan jag lova.

15

Det är inte smart att bryta mönster. För då kan du springa för jävla långt och det är aldrig roligt. Tro mig. Jag vet. Nu är jag trött men stolt över att jag sprang/joggade hela vägen. Men nu måste jag göra mat och sen gå till ica. Sova gott kommer jag göra i alla fall.

Sleep

Inga kommentarer: