tisdag, maj 05, 2009

Jag utformar ditt CV

Pratade med min jobbcoach i förmiddags och gick igenom mitt personliga brev och CV. Det var med spänning och oro jag väntade på samtalet. Vad skulle han tycka och vad skulle han säga till mig. Var mitt brev bra? Var mitt cv bra utformat? Hur låter det i någon annans öron?

Fuck CV

Allting var positivt och det tackar vi för. Det var småsaker han hade att anmärka på men annars var allting lugnt som en filbunke. Han tyckte det var ett av de bästa PB och CV han läst och det betyder mycket för mig. Jag har hjälpt många andra med deras PB och CV och de har fått jobb. Sen skriver jag mitt eget men får inget. Då undrar jag vad som är fel. Visst, andra branscher men ändå. Annan konkurrens men ändå.

Wrong

Han tyckte det var bra uppbyggt, strukturerat och bra information. Vissa saker som stack ut, vilket är bra, och sen att jag visade vad jag lärt mig och vad jag kunde. Väldigt viktigt och bra, enligt honom. Nu ska jag bara få ett jobb också.

Get a job punk

1 kommentar:

D sa...

Jag skriver för att jag tycker det är roligt och för att jag vill skriva av mig. Jag skriver ju som sagt för det jag nämner ovan men sen kanske det är extra kul om någon läser och kommenterar. Såklart så skulle man vilja att ens blogg är stor, men det finns nog många nackdelar med att ha en stor blogg också. Ha det bra!