fredag, maj 08, 2009

No workie

En helg väntar och det första jag får i posten är en räkning. Många vill ha en bra start på dagen men jag vet inte om det är någon vidare start faktiskt. Men medan jag sitter här och skriver så ringer telefonen. Jag ska tydligen jobba ikväll. Tidningen kallar in lite spetskompetens, som jag gärna vill kalla mig, för en match ikväll.

Game on

Jag har inte jobbat något på hela denna veckan och det har varit tungt. Istället har jag valt att jobba med en hemsida, söka jobb och visa min lägenhet för potentiella hyresgäster. I lägenheten har jag bara bott i kanske ett år. När jag drar härifrån så är det ett år och några månader. Vilket känns skumt. Byter boende väldigt ofta känns det som.

Live and work

När jag talar om jobb och tidningen i detta inlägget så ringde för övrigt ångestfabriken mig igår. Ville att jag skulle jobba idag men det fanns ingen chans för mig att ta mig dit så tidigt på morgonen. Så det blev ett nej, tyvärr från min sida. Sen lider jag också med de från Aftonbladet som får gå. 100 personer är det totalt och hälften är redaktionsfolk. Tyvärr är ingen bransch skonad när det gäller finanskrisen. Jag hoppas det går bra för de som går och önskar dem lycka till.

Aftonblaskan

Inga kommentarer: