tisdag, juli 17, 2007

100 miljoner kronor

Jag har nu i över en vecka frågat nästan alla vad de skulle göra om de vann/fick 100 miljoner kronor. Vad skulle de köpa först?

Mycket pengar.

Många pratade om att sätta in allt på ett räntekonto och leva på ränta. Men det är vad de skulle göra med pengarna. Inte köpa för pengarna. För övrigt är det ett rätt tråkigt svar på frågan. Därför sa jag ännu en gång "vad skulle du KÖPA?"

Vad skulle du köpa?

Nu började folk prata om att de skulle betala av sina egna och familjens lån. Fortfarande inget köp alltså. Jag ställde frågan ännu en gång för att de skulle förstå. Nu började det hända saker i huvudet på dem och de började säga saker de skulle köpa.

Good

Det var blandade svar. Några sa en ny bil, några ett nytt hus, en person sa en ny kamera och en del sa att de skulle köpa en del resor för pengarna. Jag är en av dem som skulle göra det sistnämnda. Hade rest i en månad eller två och bjudit in alla vänner och familj som står mig nära. Hade låtit dem bo på ett lyxhotell i något land de aldrig skulle tänka tanken på eller ha råd att åka till.

Lyx

Men vi är ändå ganska förutsägbara när det gäller detta med pengar. Alla har vi ungefär samma mål när vi får en massa pengar. Resor, bilar och hus är det första vi människor tänker på som vi ska köpa när pengarna trillar in på våra konton. Men om du tänker efter, vad skulle du köpa om du fick 100 miljoner kronor?

Pengarna bara rullar in.

Catch u later
Yours truly Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

Fritt inträde till alla musikaler i London ;)