söndag, juli 22, 2007

change

En tjejkompis jag hade i Göteborg tidigare började prata med mig på msn för drygt 20 min sen. Jag har inte pratat med henne på över ett år. Om inte mer. Blev riktigt paff när hon skrev till mig.

Weird

Hon slutade prata med mig och inte tvärtom. Jag förstod ingenting och efter ett tag gick jag vidare. Utan henne som kompis. Vi var riktigt tighta på den tiden. Pratade jätteofta och om någon av oss var ledsen så visste man att man bara kunde ringa till den andre så blev man glad igen.

Happy days

Vi pratade om allt möjligt och vi kände varandra bra då. Väldigt bra. Men som sagt tiderna förändras och det gjorde tydligen vår relation också. Utan att jag märkte det. För en dag så pratade hon inte längre med mig som sagt. Men nu, idag (inatt) så skrev hon till mig för att, som hon själv sa, "läste historik mellan oss och typ kom på hur härligt de alltid var att snacka med dig".

Härligt?

Nu är det vår relation förändrad. Jag vet inte ens var jag har henne. Mycket har tydligen hänt i våra liv och mycket har förändrats. Hon har blivit äldre, mognare, tagit tag i sitt liv och gjort det till något bättre. Själv har jag också blivit äldre, tagit tag i delar av mitt liv, fått J som flickvän och inget kan vara bättre faktiskt.

Time, change, people.

Tid förändrar människor. Men grunden är alltid den samma enligt mig. Vi får se om jag fortsätter prata med henne. Hon är snäll, det vet jag. Vem hon är nu vet jag dock inte. Vad som hänt i hennes liv nu vet jag inte heller. Kanske får jag en dag reda på det. Kanske inte.

Always the same

Catch u

Inga kommentarer: