torsdag, juli 19, 2007

Tandläkarskräck

Idag tog jag ut min mjölktand. Kan ni föreställa er smärtan i det?

Ouch

Ni som inte var med eller minns när jag fick dra ut min förra tand kan ta del av det här och här. Idag var det i alla fall dags igen. När jag vaknade imorse var jag inte glad för fem öre. Blodet flödade i turbofart i kroppen för att jag var så nervös.

Skulle det bli en ny skräckupplevelse?

Hon tar i bedövning. En gång, två gånger, tre gånger, fyra gånger, fem gånger totalt om jag inte minns fel. Hon börjar med att fixa det lättaste. Det gjorde inte ont. Tur, säger jag. Hon fortsätter och fortsätter med sina verktyg, tänger och mejslar.

Många vektyg blir det.

Jag kan med glädje säga att jag hade minimal smärta mot sist. Gick mycket bättre för att tanden inte var inflammerad eller vad tusan den var sist. Fast en del av tanden ville tydligen stanna hos mig så det tog lite längre tid för den satt på något konstigt sätt.

Tack, äntligen över.

Catch u later!
Your en mjölktand mindre Dytte

Inga kommentarer: