torsdag, juli 19, 2007

Först

Vill vara först. Ohh fan, tänker ni. Jo, det är helt sant. Har tänkt mycket på det de senaste dagarna. För det är sånt jag gör. Tänker alltså. Vad pratar jag egentligen om?

Jag vet inte

Jag är en musikintresserad person som vill ha ny musik hela tiden och letar på alla möjliga platser för att få tag i det. Letar på myspace, youtube, billboard, p3, bloggar, radio, hemsidor, länkar på platser, tips osv osv.

Want to find it

Jag vill väldigt gärna vara först med att hitta musiken. Vill känna att jag var den första i min bekantskapskrets som lyssnade på musiken. Om än bättre bland de första i Sverige. Det är lite svårt att kolla men jag vet flera band som blivit jättepoppis i Sverige och då har jag lyssnat på dem i kanske ett år om inte mer ibland.

Year 2000

Vet att jag är jättetöntig som tänker och gör så. Men jag gillar känslan. Gillar att hela tiden vara före mainstreamfacket. Gillar att vara lite ensam om att lyssna på det jag gör. Flera band det senaste året jag lyssnat på som kommit starkt till Sverige. Senast var det hellogoodbye. Nästa genre som kommer att slå i Sverige skulle jag tro är scremo. Det är säkert.

Screamo kommer, promise.

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: