fredag, juli 06, 2007

En del av ett helvete

Idag var jag satt som allmän resurs som det så vackert kallas på vårt kära ångestfabrik. Jag fick under den första timmen en välbehövlig rast. Jag njöt. MYCKET!!! Sen kom helvetet till mig. Jag lovar, det var/är helvetet på jorden.

Pizzaosten

Ordet man hade hört andra säga med hat. Dit fick jag komma. Hela grejjen med pizzaosten är att man ska öppna kartonger med ost som ska bli, ja just det, pizzaost. De "små" rackarna väger några kilo styck och man får först skära upp tejpen, öppna lådan, titta på osten, ta ut osten ur lådan och titta lite till, bedöma om det är en bra eller dålig ost och sen tejpa igen den igen.

Fy fan

Detta gör man tills...... ja tills du dör kan man säga. Låda in och låda ut. Det är ett rent helvete alltså. Men vad gör man inte för företaget? Men efter lite hundögon och att jag förklarat för min chef att den typen av jobb var mentalt knäckande för mig och att jag skulle skicka psykologräkningen till honom så sa han att han skulle se vad han kunde göra.

Tack

Efter 20 min kommer han och meddelar mig att jag får ställa mig vid en linje och jobba istället. TACK GODE GUD FÖR ATT DU HÖR MINA BÖNER. Fick jobba där de tre sista timmarna och det var en fröjd för min mentala hälsa.

Gud är god

Catch u later!
Yours truly

Inga kommentarer: