fredag, juli 06, 2007

Fortfarande en del av ett helvete

När jag jobbade med pizzaosten var jag inte ensam. Nä, men då måste du väl haft roligt tänker kanske ni. NEJ, det hade jag inte. Jag fick vara med två tjejer som jag känner ytligt för de, liksom jag, är sommarjobbare.

Sommarjobbare är bra.

Under hela tiden jag var med dem vid pizzaosten så pratade de väldigt ytligt om allt möjligt. Ni vet människor som inte verkar gillar varandra men när de träffar varandra så är de övertrevliga mot varandra. De var så mot varandra. Herregud, jag höll på att spy.

Övertrevlig

Varför inte bara vara ärliga mot varandra och säga som det är? Nä, istället skulle de "gulla" fram och tillbaka. Vad är meningen med det om de ändå inte verkar gilla varandra. "Min syster var lucia på katedral". Ja? So? Who cares? Vem bryr sig om att hennes syster var lucia på hennes gamla skola?

Ingen?

Så inte nog med att de placerade mig i helvetet på jorden. Nu drog de till med lite häxor också. Även om chefen sa att jag jobbade bättre om jag hade något fint att titta på. Jag svarade "min flickvän är inte här". Han tystnade rätt snabbt. Jag skrattade.

Två helveten i ett. Kan det bli bättre?

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: