fredag, juli 27, 2007

Wiped out

Min familj har de senaste åren drabbats av flera fall av cancer. Jag har under de senaste åren förlorat mina föräldrar i sjukdomen. Den tredje är också en nära anhörig. Nu hände det igen. Ytterliggare ett fall av cancer i min familj.

Hur kan det vara möjligt?

Jag fick beskedet i onsdags kväll. Min morbror ringde mig och berättade. I samma sekund jag la ifrån mig luren blev jag jätteledsen och nedstämd. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, göra eller säga.

Chock

Jag fick uppdraget att ringa runt till mina andra syskon och berätta för dem. Inte så lätt att göra om jag ska vara ärlig. Även om jag och denna person som gick bort inte hade så nära kontakt nu. När jag var mindre så hade jag och han bättre kontakt för att vi träffades mer då.

Nånting förändrades.

På bara ett par år så har min familj förlorat flera personer i cancer. Är rädd för tanken att det kan komma mer inom min familj som kommer drabbas och som jag kommer förlora. Kanske är det till och med jag som kommer att drabbas.

Vad ska jag göra då?

Inga kommentarer: