onsdag, juli 18, 2007

Ibland undrar jag

Det enda som hörs är datorfläktens surrande. Resten av lägenheten är tyst, svart och ensam.
Ibland undrar jag om jag kommer fortsätta vara stark. Ibland undrar jag om omgivningen klarar av att jag är svag. Ibland undrar jag bara.

Varje del av mitt hjärta snurrar.

Ibland undrar jag hur mitt liv kommer att se ut. Ibland undrar jag vilka personer som kommer att vara en del av mitt liv. Ibland undrar jag om jag kommer att ha varit nöjd med mitt liv när jag lir gammal. Ibland undrar jag bara.

Varje känsla i min kropp säger att det är fel.

Ibland undrar jag om människor är ärliga mot mig. Ibland undrar jag om jag är ärlig mot dem. Ibland undrar jag om jag är ärlig mot mig själv. Ibland undrar jag om man kan vara ärlig mot sig själv eller om man lever i verkligheten man själv vill leva i. Ibland undrar jag bara.

Varje tanke i mitt huvud säger att jag ljuger.

Ibland undrar jag om jag kommer ångra det jag gör. Ibland undrar jag om jag kunde vara lyckligare. Ibland undrar jag om världen någonsin kommer att förstå. Ibland undrar jag om världen är redo.

Och ibland undrar jag bara.

Inga kommentarer: