onsdag, maj 06, 2009

Jobbsök och missade tider

Jag har varit så inne i mitt sökande idag att jag helt missade att min tvättid tog slut vid 18:00. Klockan 18:41 sprang jag ner till källaren för att plocka upp mina kläder och städa.

Missed it

Väl där nere hade nästa person redan börjat tvätta. Vilket inte var direkt oväntat. Jag visste inte riktigt hur hon skulle reagera. Om hon skulle bli sur eller inte bry sig alls. Hon brydde sig inte alls utan frågade istället, på skämt, om inte hennes son kunde ta några lektioner i tvättning och städning hos mig. Jag skrattade och sa att sånt tar sin lilla tid i början. Ingen har sagt att det är roligt. Därför ingen vill lära sig till en början.

Learning

Nu är jag upp igen, daah, och ska fortsätta söka jobb. Det går bra det här. Får hoppas att jag får något jag vill ha bara. Om ens något. Polaren drar ju, som jag nämnt tidigare, till Norge nästa vecka och börjar jobba på något lager. 127 kr får han, norska. Vilket är cirka 156 svenska kronor. Inte fy skam alltså. Får se vad min lön blir. Tvivlar på att den ligger i klass med den norska.

Kronor

Inga kommentarer: