onsdag, juli 04, 2007

Back

Kom precis hem från min löprunda. Det var skönt att springa i regnet och alla vattenpölar. De har ett sorts lugn i sig. Ett lugn jag sökte.

Lugnet lägger sig sakta

Varje person jag sprang förbi kollade konstigt på mig då jag sökte mig till vattenpölarna. Vissa boskatavligt hoppade jag i om de var stora nog för att dränka fötterna. Någon skrattade och frågade om jag var sugen på att bada. Jag kollade snabbt på mannen som sa det och frågade om inte han också var sugen. Han skrattade och tog sen och sprang rakt igenom den största vattenpölen som var närmast. "Det regnar ändå" sa han och jag sprang vidare.

Bra

Mina joggingbyxor var blöta upp över knäna och det var skönt. Men tungt periodvis. Skorna var fullständigt dränkta i vatten och det lär ta en dag eller två att få dem torra igen. Om det var värt det? Givetvis. Inget rensar huvudet så bra som en joggingrunda i totalt ösregn.

Testa

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: