tisdag, juli 03, 2007

Regnet faller sakta

ner mot marken. Regnet har en tendens att göra så. Att falla alltså. Det gör också att man blir blöt och ibland ibland när humöret faller på så kan man inte annat än att bli lycklig när det faller på en. Regnet påminner mig om två saker. Det första det påminner mig om är jag sen barnsben alltid har älskat regn även om jag kan svära då och dö över det. Mest för att jag då har laptopen med mig. Det andre det påminner mig om är J. Hon älskar regnet. Jag älskar att gå i regnet och bara känna att det är jag som går där. Att jag är helt själv men ändå inte. Alla dessa regndroppar som faller gör mig sällskap och oftast med musik i mina öron. Visst, jag blir blöt. Men jag är hemskt lycklig också. Vem kommer inte ihåg huir de hoppade i vattenpölarna när ni var små? Ni tyckte det var skitkul och verkligen älskade det. För det skvätte så mycket. Det bildade regnbågar varje gång vågen kom över vattenpöls-kanten.

Nu är ni vuxna.
Därför får ni inte göra sånt längre.....tror ni. Ni tror att människor kommer att kolla konstigt på er och tro att ni är sjuka i huvudet. När de egentligen vill göra samma sak men de tänker som ni. Att människor skulle kolla på dem lite konstigt och tro att de är sjuka. Men det är fakta att alla vill vi göra det trots att vi inte får.

Älska vattenpölar, älska regn. Älska att gå emot strömmen.

Catch u later!
Your waterpölhopping Dytte

2 kommentarer:

Anonym sa...

Regn är underbart. Det är upprensande och efter att det har regnat känns det som att allt börjar om på nytt. Som att det nedtyngande har lättat och man kan känna den friska luften igen. Och så är regn underbart för det att det är härligt och folk ser alltid så roliga ut när de försöker fly undan regnet.

Jay sa...

Jag ska hoppa i en vattenpöl med dig.