onsdag, mars 25, 2009

All Work No Fun

Jag har klantat mig lite och lär få slänga om lite i min planering. Nästa vecka ska jobbet för tidningen vara klart och jag har två intervjuer inplanerade. Helst av allt ska det vara klart denna veckan och inte nästa. Därför får jag planera om en av intervjuerna som ska ske nästa vecka och placera den denna veckan istället.

Omplanering sker

Ibland blir jag för feg i intervjusituationer och jag är inte van vid att ringa folk som inte har fotbollen som jobb. Därför blir det lite konstigt när jag ringer dem.
- Jaha, jobbar du.
- Ja, man lever ju inte på fotbollen du vet höhöhö
- Ohh fan det menar du inte.
Ungefär så låter ett samtal med en typisk vischan-spelare.

Vischan

Samtal med spelare jag brukar ringa till låter såhär:
- Hej "Dytte" från ***** här. Jag tänkte kolla med dig om vi kan göra en intervju om .....
- Ja, det är lugnt. Vilken dag vill du köra? Vi kan ta det mellan träningarna.
- Ahh okej. Onsdag, funkar det?
- Givet.
Svårare än så är det inte. Alla har tid för mig. Oavsett vem det än är. Ärligt talat har jag bara fått nej på en intervju en enda gång och det var med Henke Larsson. Men jag är inte ensam om att få nej från honom. En gång gjorde jag dock en fuling och fick en intervju ändå. Så kan man lösa det ibland.

Solved

Imorgon får jag ringa för att ordna om intervjuerna. Att de sen inte är lättast att få tag i är ju en annan grej. Jag får ordna det helt enkelt. Problem är till för att lösas. Usch, ibland hatar jag lokalnivå. Men life goes on, deal with it.

Jobba för fan

Inga kommentarer: