tisdag, mars 17, 2009

Hur kändes det?

Jag blev glad idag. Vilket välkomnande tillbaka jag fick. Väldigt många var glada över att se mig. Tyckte det var roligt att träffa mig igen och att det var roligt att jag var tillbaka. If just for a day. För det är så det funkar på ångestfabriken. När man rings in är det en dag i taget som gäller. Även om jag har spetskompetens och kan hoppa som en jojjo mellan linjerna. Var på totalt fyra olika linjer idag. Min arbetsdag kanske bara är åtta timmar men jag gör arbete för 16 timmar.

Working God

Men hej, vilket välkomnande. Det värmde verkligen att så många brydde sig och var glada att jag var tillbaka. Även om det inte är den arbetsplatsen jag vill vara på tills jag dör. Kramar, handskakningar, kommentarer om att det var roligt att jag var tillbaka och frågor om hur jag haft det under tiden sen sist vi sågs avlöste varandra. Leende människor vinkade till mig. Jag vinkade tillbaka och log. Inte bara med läpparna. Det var en skön känsla. Att känna sig så uppskattad.

Great feeling

Jag har pratat om det tidigare. Om det inte vore för lönen och arbetskamraterna skulle jag aldrig komma tillbaka till ångestfabriken. Arbetskamraterna betyder så otroligt mycket. Vilken glädje de ger mig. Att känna sig uppskattad måste vara den finaste känslan av allt. Efter att vara älskad då givetvis.

I feel loved

Inga kommentarer: