torsdag, mars 12, 2009

Snow, summer and B

Jag vet inte men det känns som att jag har varit mer effektiv denna veckan än vad jag varit på många veckor. Vet inte om det beror på att min kompis B är här eller om det bara är så att jag tagit tag i saker på ett annat sätt. Förmodligen har B en stor del i det.

Part

Idag lurades jag att tro att det kunde bli vår. När jag vant mig vid tanken började snön falla. Den där jävla snön. Kan den inte bara försvinna för 10 månader. Då hade i alla fall jag blivit glad. För jag vill väldigt gärna ha sommar och sol. Sommaren är klart den bästa årstiden. Bada. Mmmm. Bästa jag vet. Stranden är nog mitt favoritställe. Det och skärgården.

Sommar och sol

Det är inget fel på vinter. Men jag är trött på den nu. Jag minns för några vintrar sen när jag gjorde snöänglar. Inte på min egen tomt, inte i parken och inte heller på dagen. Nä, jag smög runt på natten och gjorde snöänglar i Nevnariens trädgård. Flera gånger till och med. Varför jag smög? Jo, först skulle ju inte Nevnarien eller hennes familj se mig. Det var det viktigaste. Sen skulle inte heller hennes grannar få se mig. De gjorde det någon gång. Jag kände mig som en inbrottstjuv. Som gjorde snöänglar i folk trädgårdar. Det var tider det. Men nu vill jag ha sommar. Förlåt Elin.

Snow

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha :P Dyttes väg till kriminalitet :P
Jobbigt att jag missade första gången du gjorde det dessutom! Allt smygande i onödan....

Det är ok, jag vill med ha vår ;)