onsdag, mars 25, 2009

Amazing

JÄVLAR I MIN LÅDA vad jag har mycket att göra. Min chef på tidningen vill att jag mina intervjuer på telefon så mycket jag kan. Fuck that. Jag gör face to face och de enda intervjuer som kommer via telefon är max två stycken för det är för långt bort att åka. Tidningen har inte råd som sagt.

Face me

Jag har en intervju inbokad idag som jag nu ska förbereda. Jag vet med mig redan nu att superlativen i mina texter får tonas ned. Det är inte nationell press detta utan lokalnivå. Där skiter de i att du är som en Messias på mittfältet eller hela klubbens nav. För på lokalnivå stämmer det aldrig. Du är aldrig bättre än divisionen du spelar i. Här spelar de i fyran och femman. Inte så jävla mycket att hänga i granen alltså.

Vilken gran?

Här får det istället heta att de är en tongivande spelare på mittfältet eller att man är en eldsjäl i föreningen. För det stämmer bättre för divisionen och det är något människor faktiskt kan tro på. För vem är en Messias i division fyra? Det finns bara en Messias och det är ju han öhhm vad heter han nu då. Ahh just det han Messi i Barcelona.

Barca

No worries än på ett tag men det är förbannat mycket jobb just nu måste jag säga. VÄLDIGT MYCKET. Satt och jobba till 20:15 igår och då började jag vid 10:00. Idag vet jag inte hur länge det blir utan det blir nog att man slutar vid 18:00 idag för att vara med en kompis efter det. Måste ju vara lite ledig också även om jag faktiskt tog mig en powernap igår då jag var ruskigt trött. Nä, nu får jag sluta skriva här och fortsätta jobba. Tro det eller ej men jag vaknade upp med prestationsångest och nu känner jag mig bara riktigt bra. Det kommer gå bra det här. Ta det lugnt och go with the flow så löser det sig.

Go....with....the....flow

Inga kommentarer: