måndag, mars 30, 2009

Outlaws

Jag var ju uppe i Örebro eller snarare x antal mil utanför och uppåt landet. Besökte min syster som bor ute i ingenstans. Storå heter det och roligast där var självklart buzz som jag vann i överlägsen stil förutom den där plumpen på musik där det kom en massa gamla låtar min generation inte känner till. Men vann övriga fem spel eller vad det var.

Win, win, win

Det andra roliga där uppe var när vi gick över en bro. Innan jag säger vad vi såg så ska jag berätta lite om Storå. Den lilla byn kan inte ha mer 2000 invånare och det märktes. De få vi såg spanade in oss med hökögon för det är inte ofta människor kommer och hälsar på där inte. Med den befolkningsmängden kan det inte hända mycket tycker man. Ja, inte enligt denna bro vi gick över i alla fall. På bron så stod det med stora bokstäver "STORÅ OUTLAW". Jag undrar hur många de är och vad de sysslar med. Om de gör inbrott någonstans är det förmodligen hos någon släkting eller någon de känner. Rätt svårt att gömma sig där måste jag säga.

We are outlaws...eller inte

2 kommentarer:

Zarah-Lou sa...

Låter som min gamla hemby Rimbo. x)
Världens ände, haha

Jay sa...

Har alla små byar ett gäng outlaws? :P