söndag, mars 22, 2009

I am a hero

För några timmar sen skrev en kompis till mig på msn. Hon undrade vad jag hade för mening med mitt liv och vad jag ville uppnå. Jag trodde jag skulle få en allmän fråga men tji fick jag. Den svåraste frågan man kan tänkas få var det jag fick.

I have a question

Jag försökte förklara så gott jag kunde vad jag ville och svaret blev "Jag är en rastlös själ som alltid vill till andra platser. Uppleva nya saker, platser och träffa nya människor. Jag vill hjälpa människor för det gör mig glad. Samtidigt söker jag efter det eller den personen som kan göra mig lycklig på heltid om du förstår? Jag är en rastlös själ på jakt efter lycka och nya äventyr". Det är en rätt bra beskrivning av mig.

Not done

Men vi var inte färdiga där. Nästa fråga var vad jag var rädd för som liten. Jag funderade snabbt och frågade om en mardröm räknades. Det gjorde det. Här är den drömmen "Där jag bodde som liten fanns det en liten skog intill och i denna skogen fanns det ett skjul. Jag drömde att jag satt fastkedjad och månen lyste in genom ett litet fönster och mellan brädorna som inte riktigt satt tätt ihop. Utanför var det en man som jag bara såg skuggan av och han slog på väggarna och försökte ta sig in. Min största rädsla var att han skulle lyckas." Hemsk mardröm jag hade som liten och den förföljde mig länge.

Nightmare

Självklart undrade jag vad hon skulle med denna informationen till. Det visade sig att jag är en karaktär i hennes bok. Detta gjorde mig stolt. Jag har en egen karaktär. Om jag själv får drömma är jag lite som en Robin Hood i boken. Jag har inte sett något resultat än så det är svårt att veta. Jag vet bara hur jag uppfattar mig själv. Vem är denna tjej som frågade mig då? Jo, självklart är det Nevnarien. Så när boken kommer ut så kom ihåg att om ni känner igen beskrivningen jag precis gett er så vet ni att det är jag.

Proud

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är faktiskt huvudkaraktärens bror. Lite som Sam i Sagan om ringen. Den som stöttar i alla motgångar. Så det är allt något att vara stolt över :)

Jay sa...

Nevnarien: Jag känner mig ärad. Men nu fick jag en fundering här. Tänk om jag dör? Men om det är som i sagan om ringen så bör jag överleva. Men man vet ju aldrig med dig haha.