söndag, mars 15, 2009

Barnvakt all night long

Min syster och min svåger gick ut igår. Under tiden var jag barnvakt tillsammans med J. Mina order var glasklara. Ungarna skulle hållas vakna så länge som möjligt för att de skulle sova länge idag. Och vilket jobb jag gjorde.

Job well done

Jag och J såg först melodifestivalen med de små liven. Där höll S med mig och J medan T, 6 år, tyckte att Ugglas hade fina stövlar och att Amy Diamond var fin. Sen att Amy Diamond inte var med spelade ingen som helst roll. Jag, J och S var glada så länge Ugglas inte vann även om låten som vann också var skit. T tyckte om Ugglas stövlar. De var fina. Sen tyckte hon också att J NÄSTAN såg ut som Måns Zelmerlöv. Men bara nästan.

Shitty song

Efter detta var ju inte klockan 23:00 som var den tidigaste tiden jag fick lägga ungarna. Lösningen hette kurragömma och lego. Vid 01:00 låg ungarna i sina sängar och somnade två minuter senare. Lättaste nattningen jag varit med om faktiskt. Vid den tiden hade J åkt hem och jag var ensam kvar. Dum som jag hade varit hade jag också tagit min systers nyckel. Jag var illa tvungen att vara vaken tills de kom hem bara för det.

Awake?

Inga kommentarer: