söndag, mars 22, 2009

Kort för att köra bil

Jag fyller 24 år detta året. Så man kan väl säga att jag är en man i min bästa ålder. Det är så jag ser det. Men under dessa 24 år har jag aldrig haft ett stort behov av att ha ett körkort. Har inte direkt känt att jag behöver det där lilla kortet som tillåter mig att köra bil.

Driver

Många har ställt sig frågande till detta. Folk har tjatat, gnällt och himmlat med ögonen när jag sagt att jag inte har körkort. Suck på mig ungefär. Jag har fått höra mycket under dessa år. Att jag är lat, inte vill eller bara skiter i det helt enkelt. Att jag aldrig skulle ta körkort.

Tjat

Jag har satt mig på tvären när alla tjatat så. Jag tröttnade fullständigt när jag i höstas fick höra ett skämt som, för mig, gick över gränsen. Skämtet var av sådan karaktär att jag tog väldigt illa upp. Det dessa personer inte visste då var att jag redan hade bestämt mig. Jag skulle ta körkort.

Körkort

Jag började köra och det var få personer som visste om det. De få som visste höll tyst om det för att jag bad om det. Sen till slut så ordnade jag det där lilla kortet alla säger är så viktigt. Inte för att jag kände att jag behövde det men det kan vara bra att ha någon gång. Nu vet de flesta om att jag tagit körkort. But hey, who cares?

Jag har körkort

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det visste jag inte! Grattis till körkortet! :D

Anonym sa...

Men hallå GRATTIS! :D
Körkort är frihet! (om man även har tillgång till en bil, själva kortet är ju bara.... ett kort....)

Jay sa...

J: Knappt någon visste. Tack.

Zarah: Tack. Har ingen bil men jag är glad ändå. Behöver bara en bil när jag jobbar för tidningen och då får jag låna en bil av dem. Så jag klarar mig men förstår vad du menar.