fredag, mars 27, 2009

Hämta barn

Mycket att göra idag som vanligt. Nu ska jag iväg och hämta min systers små barn som jag ska vara lite barnvakt för innan vi åker och hälsar på syster nummer två många mil bort.

Gone

För övrigt kan barn vara väldigt roliga för de tänker inte alltid på vad de säger. Idag på Netto så drog min systerdotter mig i armen och undrade varför den där mannen på stolen hade en lapp över ögat med darr på rösten och en volym som var något mellan viskning och normalt prat. Jag förklarade snabbt att mannen var pirat. Då började hon prata om att han var dum för att pirater är det. Sen undrade hon vart han bodde och svaret var givetvis på en båt. Vi frågade aldrig mannen om han bodde på en båt. Inte heller om han var en pirat.

Skattkista

Min syster och familjen var tidigare i veckan på ica och handlade. Där var det systersonen som hade något roligt att säga. "Titta där är en kines" deklarerade han högt och tydligt. Visst var det en kines han pekade på också. Möjligtvis en asiat. Det hela är dock väldigt roligt för ungar menar inget illa med det. De säger det bara för att de känner för det. Han tyckte faktiskt att killen såg ut som en kines. Precis som systerdottern tyckte att mannen med lappen var en pirat.

Ungar

Inga kommentarer: