onsdag, mars 18, 2009

Jag ska väga 50 kg om en vecka

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Ibland blir jag förvånad över hur människor tänker. Det är skrämmande om jag ska vara ärlig. Det finns en kille som driver bloggen DennisM. Där predikar han om självsvält. Där idealet är en människa som ska lida av anorexi.

Skrämmande

Han skriver "Att lyckas i livet innebär för mig att man är nöjd med sig själv och sin livssituation. Lycka har ingenting med vikt, pengar, karriär och rykte att göra. Det är vad man känner inombords som spelar någon roll!". Sen att hela hans blogg går ut på att banta sig ner till skinn och ben är en helt annan grej. Eller?

I'm on a diet

Han skriver att alla får se ut som de vill när han sen skriver kommentarer som "Malena Ernman - Smalast vinner helt enkelt.", "Vackrare kvinna än Victoria Beckham finns inte." (klicka på länken så förstår du), "Jag får höra att jag har look-a-likes hela tiden. Först var det Zoolander och nu Edward Furlong, synd att båda är överviktiga.". Jag undrar nu om DennisM har alla hästar hemma? Några måste ha rymt. Seriöst alltså. Det funkar inte att hålla på som han gör.

Jag är FET

Detta inlägg kommer ses som negativ kritik mot honom. Det är det också. Så jag går händelserna i förväg och skriver ut ännu ett citat från den enastående DennisM.
D: När det kommer till eleka kommentarer och andra sorters negativ kritik hänvisar jag till talesättet "framgång föder avundsjuka".
Förlåt Dennis men jag är inte avundsjuk på dig. Jag tycker synd om dig eftersom du förstör för dig själv och för andra med dina sjuka bantningstips.

I'm not sick but i'm not well

Jag undrar lite om hur han mår när han går på stan, i affärer eller är på alla de uteställen där han hänger. Mår han inte dåligt? Vill han inte spy upp lite av maten han åt för en vecka sedan (för han har ju inte ätit något sedan dess) när han är på dessa platser? För det finns så SJUKT många överviktiga där ute, enligt hans egna mått mätt. Undra hur det är när han är och badar. Springer han bort till närmaste buske och spyr lite då också? För tänk alla feta människor som finns där. Jag vet inte men det är något med DennisM som skrämmer och äcklar mig lite. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Någon som kan hjälpa mig?

Fat people

Grattis DennisM. Nu får du mina tre läsare som besökare hos dig. Hoppas du inte får storhetsvansinne. Lycka till i livet. Verkligen. Jag menar det. Jag vill inte att du ska dö av svält. Med ditt fina ansikte kan du säkert bli modell. Vem vet. Kanske du till och med kan bli jurist. But hey, drop the bullshit.

Lycka till

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag har länge haft dåliga vibbar av den där killen. Och jag är fruktansvärt arg över att han uppmuntrar andra att syssla med de dummheterna han håller på med. Jag blir ännu mer förbannad på honom när jag läser i kommentarsfälten och ser att han faktiskt får folk att gå på sörjan.
"Åh det ska jag med testa", "åh det funkar!" och "Hur gör man för att inte bli hungrig?"

Han är så otrolig att jag ibland undrar om han verkligen är sann, eller om han sitter och hittar på allt.

Jag hade en ordfajt med honom en gång. Det var innan jag visste hur han skrev. Jag blev rätt arg på honom då också. Och det var om just det här predikandet om att "man får säga vad man vill" och "man får vara vad man vill". Det låter fint när han säger det, men sen lever han dessvärre inte efter det :P

Nåja. Nu fick jag säga lite av det jag hållt inom mig ett par veckor ;)

Och ehmm... tack hörru... Jag kanske ska börja eftersträva ett sådant yttre då... :P
Och på tal om det så kanske dennis diet är bra ändå? Jag lär ju se rätt skräckinjagande ut när jag är klar med den menar jag ;)

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med dig, till 100%. Men det han gör är att provocera som in i helvete, han vet ju att alla blir känsliga när det kommer till sånt och då skriver han om det. Jag tror han provocerar i alla fall. Sen när han skriver size-sero och plus-size (eller vad han nu kallar det. gör mig ännu mer sur. Riktigt dumt och jag stör mig också på honom riktigt mycket.

Jay sa...

Nevnarien: Dåliga vibbar är det minsta man kan säga. Men jag är fortfarande lite tveksam till honom. Jag frågar mig samma sak varje gång jag läser något om honom. Is he for real or not? Är han verkligen sån eller driver han bara med alla? I så fall gör han ett jävla bra jobb.

D: Som jag skrev till Nevnarien så är ju frågan om det är en medveten strategi eller inte. Om han verkligen är så dum eller om det bara är spelat. Känns nästan för sjukt för att vara sant. Men man vet aldrig.

Anonym sa...

Jag håller med dig till 100% på detta!

Svar: Visst blir det, tack! :)

Anonym sa...

Ojoj, vad tråkigt. Hur har allt slutat då? (Om du vill berätta)
Läser just nu en bok om barn. Det måste vara jävligt jobbigt alltså, men samtidigt tror jag att man blir jävligt stark ändå, speciellt om man besegrar sjukdomen. Hur tyckte du att läkarna var som ni hade?

Boken beskriver mycket om att man ska vända det till något positivt istället för negativt.

Mycket frågor :D

Anonym sa...

en av dina tre läsare... jag säger då det.. människor.. Undrar om han fått inspiration från filmen The Machinist..

Jay sa...

D: Mina föräldrar gick bort i cancer när jag var 19 år. Jag håller inte med dig om att man blir stark. Man tvingas till att klara av situationen helt enkelt. Läkarna var väl bra men vi fick inte så mycket info. Jag höll mig mest borta från sjukhuset.

Jag brukar säga att det kommer något gott ur allt. Oavsett situation.

Malin: Det är ju faktiskt fyra olika personer som svarat på detta inlägg. Så jag får väl ändra mig. Har inte sett den filmen så jag kan inte uttala mig om det.

Anonym sa...

Kan bara hålla med dig Dytte. Han är skrämmande och jag gör allt för att hålla mig borta från hans (självmords)blogg..........

Anonym sa...

Ojoj, vad tråkigt.. Just det beskriver man i boken som handlar om barn och cancer, att läkarna måste ge info till övriga familjemedlemmar med typ.. :P