fredag, mars 27, 2009

Smygreklam

Jag var inne på DennisM's blogg och kikade lite. Man är ju tvungen att hålla sig uppdaterad så att säga.I bloggen tipsade han om en nätbutik där det var billigt att handla snygga kläder (länkar inte för jag får inte betalt). Tips, tänkte jag. Är det ett tips eller fick han betalt för att skriva det. Skillnaden är stor, faktiskt gigantisk.

Huge

Jag lämnade en kommentar i nyss nämndes blogg där jag frågade om det var ett tips eller om han verkligen fick betalt för att skriva som han gjorde. Nu några timmar senare såg jag att han godkänt en massa kommentarer och då borde min varit bland dem. Kollar snabbt igenom kommentarerna men hittar inte min kommentar. Kollar ytterligare en gång men denna gång långsamt. Fortfarande inget. Han publicerade den inte.

Vad säger detta?

Det jag antar rent spontant är att han faktiskt fick betalt för att tipsa om sidan han bloggade om men inte säger det. Om så är fallet så bryter han faktiskt mot lagen. Nu vet jag inte om detta verkligen är så eller om jag har fel. Det är ett antagande jag gör. Jag hoppas att lilla Dennis är medveten om att om han bloggar om något han får betalt för att säga är det reklam och inte tips. Diskussionen har varit uppe med bland annat Blondinbella där hon inte heller skrev ut att hon fick betalt för att säga det.

Inga kommentarer: