söndag, mars 01, 2009

I want a workout

Igår var det, som sagt, dags för en tur till Göteborg. Mötte upp M på hans skola och vi drog oss väldigt snabbt till gymmet. Jag tycker inte om att gymma egentligen men M är träningskåt kan man säga. Väl där körde vi ett pass som var förbannat jobbigt men jag offrade mig och tänkte att jag faktiskt kunde få någon muskel.

Muscle

Det bästa med gymmet var dock inte träningen som man kan tro. Det var tjejerna. Missta mig nu inte för en kille som använder gymmet enbart för att spana in tjejer. För det gör jag inte. Det råkade bara finnas söta tjejer där när jag var på plats.

Girls

När jag var där så började jag fundera. Krogen är ett riktigt sliskigt ställe egentligen. Målet för många där, framförallt killar men det finns många tjejer också, är att få med sig någon hem. Väl hemma fattar ni väl vad de ska göra så jag tänker inte gå in på det.

Deeper

Gymmet däremot. Det är en helt annan arena, en bättre plats att försöka hitta någon på, tycker jag. Där är inte målet att försöka hitta en sängkamrat för natten utan samtalen blir väldigt oskyldiga. Enligt mig är det bättre samtal och framförallt vettigare. Istället för ett sluddrande shhhkkkaaa veeee höööö säääcks så pratar man normalt och det kan bli ett givande samtal.

Giving

På gymmet kan man be någon om råd eller ge någon råd om man är kunnig. Redan där är samtalet igång och man börjar prata om varandras träning och sen flyter det på. Antar jag. Jag vet inte för jag har inte testat. Men gymmet känns way better än krogen med att hitta något seriöst. Det är min åsikt. Vad tycker du?

Serious relation

Inga kommentarer: