lördag, augusti 19, 2006

Carebear

Tror du att jag lämna dig där borta? Helt själv? Efter alla samtal vi haft? Efter allt vi delat? Ska jag bara lämna dig där?

Leave you?

Jag har fått ta emot en hel del hårda ord från dig. Du har nog fått din beskärda del av mig också. Det är jag helt säker på. Du har dock sagt saker som fått mig att undra vart alla dem där samtalen tog vägen? Vart alla varma ord försvann? Vart försvann känslan man hade innan?

Where did it go?

Jag var ute hos min syster och var barnvakt nu ikväll. Jag mindes en dag i början av sommaren. Jag skickade ett sms till dig, jag var lycklig och du skickade strax därefter ett svar till mig och frågade om jag var seriös. Jag frågade dig om vad du trodde och sa att jag nog var lite seriös men att jag aldrig hade träffat dig. Trots detta lyckades du alltid få mig att le.

Hur gick det till?

Jag minns att jag pratade med dig den där dagen. Du skulle iväg på fest och sa att du skulle ringa mig senare. Du var glad igen, jag log för mig själv. Jag skrattade inombords, jag var lycklig. Du ringde mig senare precis som du sa. Du frågade mig om jag snusade eller rökade, jag svarade att nej det gör jag inte. Du svarade: Bra, för jag kan inte gilla någon som gör det. Jag ställde mig frågan, varför sa hon så? Jag blev glad inombords för det kändes som att jag betydde något för dig.

Because of you im standing tall

Jag gjorde dig glad en gång i tiden. Precis som du gjorde mig glad. Jag vet inte hur jag ska tolka det du säger längre. Jag får ingen förklaring för tidigare ord. Jag vill prata med dig men hur? Jag vet ju inte vad jag får och inte får säga till dig. Du är en vän man inte vill förlora. Du är en vän man har tur om man hittar under hela ens livstid.

I care about you, but do you care about me?

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: