måndag, augusti 14, 2006

If I hold my breath

If I disappear will you show yourself?

Jag tycker bråk är så onödigt. Jag vill helst inte bråka med någon. Jag hatar den skumma känslan man får efteråt. Att man gjort fel, att man sagt fel saker. Ja, jag har ett samvete jag också. Svårt att tro efter alla tunga ord jag slängt omkring mig.

Heavy

Hello can you hear me? Am im getting through to you? Im trying to make myself heard and seen. Please take me away!

Hon står här framför mig, ser mig djupt i ögonen. Berusad av hennes glöd kan jag inget annat än att tyst stirra tillbaka.

Hon trollbinder mig som ingen annan. Hon gör så det flyger vackra fjärilar i min mage. Som gör att det pirrar när jag ser henne. Hon har en glöd som ingen annan har i sina ögon, jag kan inget annat än att tyst stirra tillbaka.

Hon gör att jag undrar om det finns ett liv utanför denna bubbla, denna bubbla av glöd som hon har i sina ögon. Hon trollbinder mig som om jag vore hypnotiserad. Hypnotiserad av glöden i hennes ögon som berusar hela min kropp.

Hon stirrar djupt in i mina ögon och när jag tror jag är blind av kärlek vänder hon sakta kinden till, blundar. Hon vänder sig om och går, jag går ner på knä. En tår rinner ner för min kind, saktar ner.....stannar. Nästa tår kommer, första tåren faller sakta mot marken för att krossas. I samma ögonblick som den krossas mot det hårda betonggolvet vet jag att min kärlek också är krossad.

Det är över!

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: