torsdag, augusti 31, 2006

Dreaming

Min skugga lägger sig på marken framför mig. SOm en ond demon som förföljer mig, vart jag vet vad den vill nu. Jag vet hur jag ska bli av med den. Jag ska följa min dröm.

Back you creature of satan

Nedräkningen är över. Den har stannat. Den är borta nu! Jag stannar, det är lätt att följa sina drömmer men det är svårt att strunta i dem. Jag följer den för att det har alltid varit min dröm att jobba med detta. Plus att min mamma har påverkat mig till detta. Hon trodde alltid på mig och ville alltid mitt bästa. Hon trodde jag kunde bli något. Jag tror också jag kan bli något.

Dream coming true?

Jag har börjat nu, jag har börjat skriva på min bok. Jag har kontaktat flera förlag för att prata med dem och se vad dem säger om idéen. Om det är något dem skulle vilja trycka. Jag har fått ett svar där dem säger att dem vill se en del av boken innan dem säger något men att det är en bra idé. Jag förstår dem! Ge en debutant chansen att ge ut en bok utan att veta i vilken stil den kommer gå. Det är en risk man tar då.

I´m a risk taker

Jag vet inte men inom mig tvivlar jag på att den kommer ges ut, men om man tänker på samtalet jag hade med fisken. Då är det möjligt att jag en dag kommer få ge ut den här boken. Det är bara jag själv som sätter gränserna för vad jag klarar av och inte klarar av. Frågan är om jag vill få den utgiven när den är klar. Det kanske bara är ett sätt för mig att sätta punkt för detta kapitlet på något sätt. Jag tvivlar på det också. En bok har jag velat ge ut och jag har nu börjat med det i alla fall.

Wish me luck!

Boken ska handla om ungdomar vars föräldrar eller förälder gått bort i cancer. Hur de upplevde den tiden och hur de lever nu efteråt. En sådan sjukdom påverkar en människa grymt mycket oavsett ålder. Fast jag vågar påstå att dem som är under 20år påverkas mycket mer då dem fortfarande bor hemma och deras enda livlina är kanske deras mamma eller pappa. När dem försvinner så försvinner mycket i livet. En viktig del av en själv, bitar saknar. Ett pussel som aldrig går att lägga klart, den viktigaste pusselbiten saknas, hjärtat.

I wish

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: